جمعه، مرداد ۲۱، ۱۳۸۴

تسلیت به قربانیان سیل در منطقه کلاله و گلیداغ

بار دیگر یک بلای طبیعی دهها نفر از هموطنان ما در ترکمنصحرا و در منطقه کلاله و گلیداغ را به سوی مرگ ونیستی فرستاد. از تعداد زخمی ها و مصدومین و بویژه گمشده ها که اکثرا ترکمن هستند اطلاع دقیقی در دست نیست و به آنچه که در منابع جمهوری اسلامی نیز آمده نمی توان اطمینان نمود. گفته می شود که علاوه بر تلفات انسانی این سیل مرگزا هزاران هکتار از منابع کشاورزی و زمینهای زراعی نیز که جملگی به مردم محروم این مناطق تعلق دارد نیست و نابود شده است. از تعداد دامها یی که ازدست رفته اطلاع دقیقی نیست! مراتعی که اغلب تنها محل چرا و تنها امکان ارتزاق گاوان و گوسفندان دهقانان تهی دست می باشد نابود گردیده و امکان ادامه حیات برای بازماندگان این حادثه بمراتب دشوارتر گردیده است.

با توجه به تکرار این نوع حوادث مرگزا در این نواحی که هر از گاهی خسارات بی شماری وارد می نماید اکنون برای اهالی منطقه این سوال بزرگ مطرح می شود که براستی آیا امکانی برای پیشگیری چنین حوادثی وجود ندارد؟! آیا نمی توان با سد بندی های حساب شده تر و یا کانال کشی های اصولی بر جریان سیل تاثیر گذاشت؟! مسلما اگر مقامات حاکم اندک ارزش و اهمیتی به جان انسانها قائل بودند اینگونه تمهیدات را انجام داده بودند! بهر حال جای بسیار تاسف دارد که اینهمه انسانهای بی دفاع و محروم در ایران به امان خدا واگذار گردیده اند. شاید تنها گناه آنان این باشد که به مناطق ملی تعلق دارند!!
نکته قابل تعمق دیگر این است که علیرغم درج اخبار فاجعه سیل در منطقه گوکلان " ترکمنصحرا" که آمار قربانیان آن بیش از هفتاد نفر اعلام گردیده تا بحال هیچ کدام از مقامات طراز اول جمهوری اسلامی به این منطقه نرفته و جهت حفظ ظاهر هم شده پای درد دل مردم مصیبت زده این دیار ننشسته اند!
با اندوه و تاسف فراوان مصیبت وارده را به مردم ستمدیده شرق گنبد بویژه به بازماندگان این حادثه جانگداز تسلیت می گوئیم.

0 Comments:

ارسال یک نظر

<< Home