سه‌شنبه، آبان ۲۴، ۱۳۸۴

رای یا بیعت ، مسئله این است!

محمود احمدی نژاد دسته گل تازه ای به آب داد! این بار قرعه به نام ترکمن ها افتاد که مورد " مهرورزی" آقای رئیس جمهور منتخب شورای نگهبان قرار بگیرند. او در پاسخ به خواست جمعی از شخصیت های ترکمن برای رسیدگی به مشکلاتشان گفت: " بروید از همان کاندیدائی که به آن رای داده اید بخواهید که خواسته هایتان را پیگیری کند."

البته با توجه به سوابق احمدی نژاد به ویژه درطی مدت اخیر، این سخنان چندان هم شگفت انگیز نیست. از آنجا که برای احمدی نژاد رای دادن همان بیعت کردن معنی می دهد بنا بر این طبیعی هم می داند که خود را تنها در برابر بیعت کنندگانش مسئول بداند و برای غیرخودی ها گردنکشی کند. تا اینجا روشن است، اما بد نیست بدانیم که همین آقای رئیس جمهورخط امامی، مکتبی و ذوب شده در ولایت فقیه در فاصله زمانی کوتاهی در جای دیگری چه گفته است تا تصویر کامل تری ازمرام او و ولی نعمت هایش به دست داده باشیم. تکه هائی از این اظهارات را به نقل از ایرنا دوشنبه 23 آبان در زیر آورده ام !

احمدی نژاد در همایش استانداران سراسر کشور خطاب به آن ها می گوید: " امروزمسئولان دولت علاوه بر تعهدات دینی و اعتقادات، متعهد به مردم هستند تا برای پاسخگوئی به مطالبات آنان تلاش کنند. ... ما به كسي جز مردم بدهكار نيستيم . ... معناي مردمسالاري ، قرار گرفتن نظام در عرصه‌هاي مختلف در دستان مردم است. ... ما يك ملت ، يك خانواده و يك امت هستيم و بايد مديران كشور دلهايي سرشار از عشق به مردم داشته باشند. ... دولت مسووليتي جز خدمت كردن به خرد و كلان جامعه ندارد. ... فرد فرد ملت ايران براي ما مهم هستند و ما فارغ از مخالف و موافق بايد مشكلات مردم را برطرف كنيم."

مقایسه این گفته ها و آن پاسخ جاهلانه و چاله میدانی به روشنی نشان می دهد که فردی که به عنوان رئیس جمهور در ایران گماشته شده است جز یک دروغگو و ریاکار قهار نیست! ریاکاری و دروغگوئی که همزاد جمهوری اسلامی ایران بوده است و مدت هاست که مثل روز برای بسیاری از مردم ما روشن شده است.

این برخورد احمدی نژاد در پاسخ به شخصیت های ترکمن، طبق معمول در نوع خود دردنیا بی نظیر است. زیرا در نظام های پیشرفته و دموکراتیک دنیا معمولا کسی که در یک انتخابات دارای چند کاندیدا به پیروزی می رسد خود را حد اقل در حرف پاسخگوی همه کسانی که حق رای داشته اند اعلام می کند حال چه آن هائی که به رقیب او رای داده باشند و یا حتی اینکه اساسا در رای گیری شرکت نکرده باشند.

در "مملکت امام زمان" اما یک انتخابات نمایشی ترتیب داده می شود و چند کاندیدا دارد. آنگاه یکی که با رای 17 میلیون نفر ( تقلب های آشکار را هم نادیده می گیریم ) از 48 میلیون دارای حق رای به پیروزی رسیده است فقط خود را نماینده کسانی می داند که به او رای داده اند! حال تکلیف بقیه خلق الله چه می شود، به قول خود حضرات والله اعلم.

این برخورد احمدی نژاد گذشته از اینکه مصداق دیگری از بی لیاقتی کسی است که عنوان ریاست جمهوری کشور ما را یدک می کشد، نمایشگر چهره واقعی رژیمی است که برای حفظ خود او را به عنوان سمبل باز گشت به شعارهای اوایل انقلاب 57، علم کرده است غافل از اینکه می گویند تاریخ دو بار تکرار می شود: بار اول به شکل تراژدی و بار دوم به صورت کمدی! و حالا حکایت ماست.


سه شنبه 24 آبان 1384
حکیم

2 Comments:

At ۲۴/۸/۸۴ ۱۹:۵۲, Anonymous ناشناس said...

Into the groove
Arctic Monkeys, poster boys for online music communities Music blogs might be breaking new bands, but they have been accused of writing in a new language - Bloglish - that no-one can understand.
Hey, you have a great blog here! I'm definitely going to bookmark you!

I have a .#<>>http://www.blogger.com/comment.g?blogID=18142855&postID=113131519808875493&isPopup=true<<# site/blog. It pretty much covers .#<>>http://www.blogger.com/comment.g?blogID=18142855&postID=113131519808875493&isPopup=true<<# related stuff.

Come and check it out if you get time :-)

 
At ۲۴/۸/۸۴ ۱۹:۵۴, Anonymous ناشناس said...

Your blog is wonderful Keep going! If you are a sport fan, I'm sure you'd be interested in football betting guide There's lots of information about football betting guide

 

ارسال یک نظر

<< Home