دوشنبه، دی ۱۹، ۱۳۸۴

احمدی نژاد و دنیای امروز

آقای احمدی نژاد رئیس جمهور جدید ایران مدتی است که به خبر سازترین رهبران جهان تبدیل شده است . هرچند سخنان ایشان برای ایزانیان تازگی ندارد ولی رهبران اروپا و آمریکا را به تعجب وادشته است .با پایان جنگ سرد و یک قطبی شدن جهان مخصوصآ بعد از یازده سپتامبر بیان نظرات ضد اسرائیلی و آمریکائی از جانب رهبران سیاسی ایران بسیار کم رنگ شده بود . مخصو صآ امروزه که بحث نیروگاه اتمی ایران و خطرهای محاصره ی اقتصادی کشور را تهدید میکند هیچکس در جهان منتظر اینگونه موضعگیریها از جانب رهبر سیاسی ایران نبودند . امروز همه ی دنیا این احساس را دارد که رئیس جمهور ایران با این اظهار نظرهای نامربوط در جهنم را به روی ایران باز کرده است . ولی چرا آقای رئیس جمهور در شرایط امروز تاکتیک بهترین دفاع حمله است را انتخاب کرده ؟
بعد از سرنگونی حکومت طالبانها در افغانستان و حمله ی نظامی آمریکا به عراق سیاست رهبری مذهبی ایران به کلی در خفا شکل جدیدی به خود گرفت. ولی فقیه ایران آقای خامنه ای و مشاوران سیاسی ایشان به رهبری آقای ولایتی به این نتیجه رسیدند که رهبری آمریکا و اسرائیل تلاش خواهند کرد که حکومت مذهبی و ایدئولوژیک و شدیدآ ضد اسرائیلی ، آمریکائی ایران را که بر روی چاه نفت نشسته کنار زنند . با اطمینان به این تئوری ولی فقیه قدم به قدم کشور را به این شرایط آماده کرد .
انتخابات ساختگی مجلس و به دنبال آن انتخابات ساختگی رئیس جمهوری که جوابگوی شرایط مقاومت باشد .( مردم ایران به هرکس که رائی میدادند کسی جز احمدی نژاد از صندوق رائی بیرون نمی آمد ) آقای احمدی نژاد از نظر دیدگاههای مذهبی پاسخ گوی شرایط جدید حکومت شیعه ی ایران میباشد .
ایشان وزیر کشوری را از تصویب مجلس گذراند که خود مستقیمآ در کشتار دگراندیشان سیاسی دست داشت و سازماندهی کرد آقای وزیر کشور استانداران و مسئولین امنیتی استانهای مختلف را خود مستقیم از میان پاسداران کهنه کار و آزموده و اطلاعاتیهای خطرناک بر میگزیند . در یک کلام آقایان کشور را به یک شرایط جنگی و خطرناک آماده میکنند تا از حداکثر امکانات کشور در دفاع از حکومت خود استفاده کنند . در کنار همه ی این تحولات آقای رئیس جمهور برای بسیج مردم نا امید و سرخورده پرچم مبارزه با فقر و بی عدالتی را بلندتر از همه بر دوش گرفته و داد مبارزه با ظلم را سر میدهد تا بدین وسیله بتواند مردم را مثل همیشه در سر سفره ی حکومت منتظر غذای گرم بگذارد تا در مقابل تهدیدهای خارجی و نا رضایتی های داخلی خود را تنها احساس نکند و شمشیر نابودی اسرائیل را از قلاف کهنه ی خود بیرون میکشد و به مردم ایران و دنیای خارج اعلام میکند زمان سکوت و عقب نشینی به پایان رسیده و زمان ظهور امام زمان نزدیک است . ولی رهبران مذهبی ایران تحلیل بسیار اشتباهی از شرایط امروز جهان دارد . در شرایط حاظر آمریکا در عراق گرفتار ناشیگری ، زورگوئی و سیاست خارجی نژادپرستانه خود گشته است و بدون کمک اروپا ، آمریکا امکان اخلاقی زیادی برای زیر فشار گذاشتن ایران ندارد در نتیجه بهترین تاکتیک حکومت ایران این بود که با ملایمت جلو میرفت و تلاش نمیکرد اروپای مردد را در کنار آمریکا قرار دهد و صفوف آنان را منسجم کند . موضعگیریهای امروز آقای رئیس جمهور دقیقآ چیزی است که آمریکا و اسرائیل مصرانه چشم انتظار آن بودند از قدیم گفته اند بزرگترین دشمن نادان نادانی آن میباشد .امروز احمدی نژاد با درک وضعیت آمریکائیها در عراق تلاش میکند با حمله به اسرائیل و آمریکا ، آنها را به عقب نشیتی مجبور کند غافل از اینکه این حمله های نا مربوط این کشورها را از انزوا نجات داده و کشورهای اروپائی را مجبور میکند که در جبهه ی آمریکا قرار گیرندو نیروی مقاومت در مقابل رژیم ایران را بسیار قوی ترکنند. و مسئله ی محاصره ی اقتصادی را راحتتر ، حتی لازم باشد حمله ی نظامی به ایران دیگر بسیار مشکل نخواهد بود . با پرخاشگریهای آقای رئیس جمهور دیگر ایرا ن از نظر مردم جهان یک تهدید به حساب میآید . رئیس جمهور ایران در یک کلام همه ی واقعیت حکومت شیعه ایران را روشن کرد . ( اسرائیل باید از نقشه ی جهان حذف شود ) معنی این جمله این است که اگر ایران بمب اتمی داشته باشد زحمت استفاده ی آن را بر علیه اسرائیل به خود میداد . آقای احمدی نژاد و رهبران مذهبی و سیاسی ایران کشور ایران را به جهنمی میبرند اگر مردم ایران امروز جلو آنها را نگیرند فردا بسیار دیر خواهد بود و اتفاقات بعدی را هیچکس توان کنترل نخواهد داشت .
نوربردی ایری
شنبه 17 دی ماه 1384

0 Comments:

ارسال یک نظر

<< Home