چهارشنبه، اردیبهشت ۰۴، ۱۳۸۷

بهروز وثوقی
توضیح بهروز وثوقی پیرامون "جنبش آذربایجان برای یکپارچگی و دموکراسی ایران
"چندی پیش آقای زینالی از آلمان، چندین بار در پیام گیر تلفنی من پیغام گذاشته بود که می خواهد در مورد مسالهء مهمی پیرامون مسائل فرهنگی آذربایجان با من صحبت کند. من با آنکه مشغلهء زیادی داشتم و عازم یک سفر طولانی بودم، به ایشان تلفن کردم و ماجرا را جویا شدم. ایشان توضیح دادند که گروهی از هموطنان آذربایجانی در صدد ایجاد تشکیلاتی به نام "جنبش آذربایجان برای یکپارچگی و دموکراسی ایران" هستند و نظر مرا جویا شدند و خواستند که به این جنبش بپیوندم و در صورت توافق عضو موثری در این تشکیلات باشم. من هرچند در آن مکالمه تاکید کردم که اصولا در تشکل‌های سیاسی فعالیت نمی‌کنم و در مورد آذربایجان هم افتخار می کنم که خود را یک "ترک آذربایجانی ایرانی" بنامم، با این همه از ایشان خواهش کردم که اساسنامهء "جنبش" را برای من ارسال فرمایند تا من پس از مطالعهء آن، نقظه نظرات خودم را به آگاهی ایشان برسانم.متاسفانه این عمل هرگز انجام نگرفت و چندی بعد ناگهان با کمال تعجب نام و تصویرم را در اعلام موجودیت سایت "جنبش ..." تحت عنوان "امضاء کننده گان زیر به عنوان شورای موقت جنبش آذربایجان" مشاهده کردم.من با آنکه همواره هواخواه دموکراسی و یکپارچگی ایران بوده و هستم، اما هرگز نام و امضایم را در پای هیچ اعلامیه یا اساسنامهء سیاسی نگذاشته‌ام. در این تشکیلات هم هیچ گونه فعالیتی ندارم و عضو شورای موقت آن نیستم.اینجا از فرصت استفاده کرده و به آگاهی هم وطنان عزیز می رسانم که به عنوان شهروندی از شهروندان ایران زمین، همواره خواستار آزادی و بهروزی ملت بزرگ ایران بوده و هستم و در مورد مسایل قومی و ملی هم بر این باورم که ایران عزیز مانند یک قالی زیبای ایرانی است که با فرهنگ‌ها و زبان‌های گوناگون و رنگارنگ بافته شده است.آرزوی قلبی من است که هموطنان عزیز من با هر فرهنگ و زبان و آئینی و سلیقه‌ای بر مبنای مفاد منشور حقوق بشر، بتوانند فرهنگ ملی و قومی خودشان را شکوفا بنمایند.به امید بهروزی و شکوفایی ملت ایران...بهروز وثوقی
از سایت: ایران امروز

0 Comments:

ارسال یک نظر

<< Home